دنیا و اثرات دنیا
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
جمعه
۱۳۹۶
تیر
۳۰
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز278
mod_vvisit_counterدیروز1979
mod_vvisit_counterاین هفته9733
mod_vvisit_counterهفته گذشته13406
mod_vvisit_counterاین ماه38553
mod_vvisit_counterماه گذشته53783
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2560204

در 20 دقیقه گذشته : 9
آی پی شما : 54.81.76.127
,
امروز : 30 تیر 1396

 
 
تصویر
شروع شرح دروس معرفت نفس در کانال معرفت نفس
پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
سلام مشکات ولایت مدت کوتای است که اقدام به ایجاد کانالی تحت عنوان معرفت نفس کرده عزیزانی که در مباحث معرفت نفس تاکنون مطالعه داشته اند ویا نداشته اند . با عضو در کانال این امکان برایشان ایجاد شده که به فضل الهی شرح دروس معرفت نفس  استاد صمدی آملی را از ابتدا شروع کنند. کانال شرح دروس معرفت  را از طزیق کانال مشکات ولایت وارد شوید . ... ادامه مطلب...
تصویر
به کانال تلگرام مشکات ولایت بیوندید .
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کانل تلگرام مشکات ولایت سلامکانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat این کانال صرفا جهت ارايه مباحث اخلاقي عرفاني وفلسفی پیرامون مباحث حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی ایجاد شده. وهر روزشما با پرسش وپاسخ متفاوتی از موضوعات عرفانی اخلاقی و اجتماعی علامه حسن حسن زاده آملی واستاد صمدی  همراه هستیم.مشکات ولایت عقل فطرت.گام به گام با معرفت نفس... ادامه مطلب...
زبان اعداد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲
اگر شخصی شیئی مثلاً یک عدد انگشتر را در یکی از دستانش گرفته و شما قصد یافتن آن را داشته باشید، کافی است که از او بخواهید برای آن دستی که انگشتر در آن قرار دارد عددی زوج و برای دست دیگر عددی فرد را در نظر بگیرد. سپس از او بخواهید که عدد دست راست را در عددی زوج ضرب کرده و آنگاه حاصل آن را با عدد دست چپ جمع نماید. پس اگر عدد بدست آمده فرد باشد،... ادامه مطلب...
 
دنیا و اثرات دنیا PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط 1001kaleme.ir   
جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

بسم الله الرحمن  الرحیم

ما باید چنین بشویم که باد دنیا و اثرات دنیا در ما اثر نکند و آنجاست که محبت امیر الموئمنین ع در ما اثر می کند ، سوال کردیم این زندگی دنیایی و حیوانی با آن زندگی الهی چقدر با هم متفاوتند ، فرمودند : به گفتن نمی آید وقتی چشمه قلب شما زنده شد چیز دیگری را می بینی درجات انسانی را می فهمی حلال و حرام را می فهمی آدمهای مرده و زنده را می فهمی ، جنس انسانها را می فهمی ، شما الان که گرفتار دنیا هستی ، معتاد دنیا هستی ، شما تا ترک محبت دنیا نکنی نمی توانی طعم محبت امیر الموئمنین ع را بچشی یعنی نمی توانی طعم نماز را بچشی نمی توانی طعم قرآن را بچشی ، شما وقتی قرآن می خوانید قرآن با شما صحبت می کند ، تو زبان قرآن را نمی فهمی زبان نماز را نمی فهمی روحت آگاه نمی شود ، ما دو تا شنوایی داریم یکی مال این گوش است و یکی مال روح است ، روح اگر زنده شود چیزی دیگر می فهمد و وقتی قرآن بخواند قرآن با او حرف می زند با روح ما حرف می زند پیغمبر با ما حرف می زند اما ما با زندگی جسمانی قرآن را می خوانیم ، وقتی وجود انسان زنده شد محبت امیر الموئمنین ع را دارد ، گفتیم آرامش انسان با این حقایق چطور تامین می شود ، فرمودند : یعنی شما به یک لا اله الا الله یا به یک صلواتی گرم می شوی راحت می شوی اما الان وابستگی به دنیا ما را دارد عذاب می دهد ما الان در عذابیم ، ما راحتی را نچشیده ایم ، مثل انسانهایی که در زندان به دنیا می آیند و در زندان ازدواج می کنند و در زندان بچه دار می شوند و بچه آنها هم به همین نحو ...لذا این کالبد جسم ما قبر ما است ما از این قبر که در برویم بعد می فهمیم آزادی چیست ما طعم آزادی را نچشیده ایم ، ما طعم شهوت را چشیده ایم ، الان جامعه ما انسان را به شهوت دعوت می کند ، شهوت قدرت ، شهوت خوردن ، شهوت زندگی و شهوت های خواستن ، یعنی آزادی را در شهوت ختم کرده اند اما خیر آزادی این است که انسان گناه را ترک کند و فارغ شود ، در آن آزادی دیگر هیچ چیزی به شما نمی چسبد ، مثلا شما آب زمزم را ببین که یک قطره اش را که در بیست لیتری بریزی همه اش را زمزم می کند ، سپس فرمودند : چرا در کربلا خوشحال بودند نماز خواندند و روزه هم گرفتند وامام حسین ع را هم کشتند ، امام حسین ع هم خوشحال بودند نماز و روزه هم داشتند که می خواستند به لقاء خدا برسند یعنی ترک دنیا می خواهند بکنند اما آنها خوشحال بودند که امام را می کشند و به دنیا می رسند ، البته حضرت ترک دنیا کرده بود اما یارانش می خواستند به روح ابا عبد الله برسند به کمال ابا عبد الله برسند پس در اینجا (نتیجه) اگر ما به امام نرسیم قرآن و نماز را نمی توانیم بفهمیم یعنی قرآن و نماز بدون ولایت ارزشی ندارد ، گفتیم یعنی فهم و بصیرت نمی آورد ، فرمودند : تا روح شما تمیز نشود و روحت زنده نشود ولایت را نمی توانی بفهمی ، زمانی می توانی ولایت را بفهمی که به امامت ایمان بیاوری یعنی ترک دنیا که بکنی روحت ایمان می آورد ، ما یک اسلام داریم و یک ایمان لذا ما اسلام آورده ایم که اسلام رعایت جسمانی ما است اما در ایمان باید رعایت روحانی بکنی ، خب ما اسلام آورده ایم ایمان که نیاورده ایم.

 

اگر افراد اولیاء را بشناسند می میرند ، گفتیم پس ما که شما را شناختیم چطور ؟ فرمودند :  شما ما را ظاهری و زبانی شناخته اید ، اگر در قلبتان اثر کنیم قلب شما کنده می شود ، شما همام را نگاه کن که امیر المؤمنین(ع) یکصدوده کلمه به او گفت و جانش کنده شد ، الان ما کلمات را تا یک درجه ای که کشش دارید به شما القاء می کنیم و الا قالب تهی می کنید ، چون تحملش را ندارید ، ولذا قلب باید کامل زنده شود ، زنده شدن قلب هم هزار ویک درجه دارد ، مثلا بسم الله الرحمن الرحیم را که می گویی باید هزار و یک فهم داشته باشی تا آن را کامل بفهمی ، باطن بسم الله الرحمن الرحیم را غیر از خدا کسی نمی تواند بفهمد ، ما همینطور زبانی یک چیزی می گوییم خیالمان آرام شود .

همانطور که از انسان کامل 1001 صفات بروز کرده ، شیطان هم هزار و یک چهره دارد ، بیشتر چهره های شیطان در خانمها ظهور می کند ، و در آدمهایی که ایمانشان باطنی نیست ظهور می کند ، فرمول شیطان این است که فرد هر چه لطیف تر باشد فرمول شیطان را بهتر بلد است پیاده کند ، یک سری از مردها الان این لطافت را دارند ، کار های شیطانی را خوب بلدند ، در کار های دنیایی خوب موفق هستند ، هر چه انسان لطیف تر باشد کارهای شیطان را بهتر بلد است ، انسان در همه مراحل حرکت کرده مقام ها را گرفته آمده بالا یعنی از خاک به نبات و علف و سپس به مقام حیوان می آید که شیطان در حیوان شریک است حالا از این مرحله اگر طبعش خوب باشد و طبع امام را پیدا کند ، امام دستش را می گیرد والا یا طبعش حیوانی می شود ویا شیطانی می شود مثلا همین آدمهایی که گفته می شود آدم خیلی خوبی هستند و ایمانشان هم باطنی نیست یا حیوانند و یا شیطانند ، اما اولیاء خدا را کسی نمی تواند بگوید خوب است یا بد چون کسی آنها را نمی شناسد .

به ایشان عرض شد که مدتی است در قبض کامل هستیم و سوز و گدازی نداریم ، فرمودند : نه اصلا حال و بسط و قبض را نگاه نکنید بلکه ببیند چقدر از کلمات را می فهمید این مهم است ، ملاک این است ، ببینید فهمتان چقدر فهم بهشتی است ، آیا فهمتان تصفیه شده یا در کلمات شک می کنی که آیا اینها معنی می دهد یا نمی دهد ، در انسانها این فهمشان است که ارزش دارد ، خودشان که ارزش ندارند ، باید از کلمات درک باطنی داشته باشید ، درک انسان لعاب دارد ، شیطان دائما قید می سازد ، حالا شما باید الهامات داشته باشید تا بفهمی که مثلا این لعابی که در قلبت افتاده قرار است به کی گیر بدهد ، مثلا می خواهد تبدیل به فلان گناه بشود یا می خواهد تبدیل به قبض بشود ، مثلا یکی را می بینی رنگ و رویش زرد است از او می پرسی چرا اینگونه ای ، می گوید من سرحالم ، خودش از حال خودش خبر ندارد ، اما تو با خبری که این الان خطرناک شده ، حیوان شده و شیطان آمده به کله اش ، لذا برخوردش سمی است ، وقتی الهامات داشته باشی این نقص و این لعاب شیطان را قبل از اینکه در ظاهر بروز کند را می کوبی ، یعنی نقص را در باطن اصلاح می کنی ، اما الان شما بعد از بروز آن در بیرون خودت را تخطئه می کنی که چرا من به نامحرم نگاه می کنم چرا من چنین و چنان می کنم .

سؤال کردیم حوض کوثر به چه معنی است ؟ فرمودند : حوض کوثر به معنای آن است که وقتی شما محبت امیر المؤمنین (ع) را دارید ، با حضرت سنخیت پیدا می کنی ، یعنی جنست می شود جنس امیر المؤمنین (ع) ، هرکسی در این دنیا صدایت کند می گویند کیست ، می گویند امیر المؤمنین ، همانطور که شهدای کربلا را بنام سالار شهیدان امام حسین (ع) می شناسند ، لذا شهدای کربلا هم جدای از حضرت نیستند ، یعنی مقام سالاریت را هم به آنها می دهند ، حالا هر که محبت امیر المؤمنین(ع) را بگیرد ، امیر المؤمنین(ع) اور امثل خودش می کند ،  مانعی بینشان نیست و دیگر با حضرت همنشین است.

 

توضیح منبع

مطالب درج شده درسایت مشکات ولایت  سوالاتی است که در فضا مجازی از یکی از اولیا خدا که بحمدالله چشیده وکشیده است پرسیده شده .عزیزانی که سوال وپاسخ سوال را در فضا مجازی نشر میدهند مجوز بیان اسم وآدرس ایشان را ندارند . لذا ما هم ایشان را نمیشناسیم. منبع مورد تایید سایت مشکات ولایت  ایشان بحمدالله عبدالله معرفی نموده است. وما هم ازاوصاف حضرتشان میپرهیزیم چراکه خویش را در جایگاه معرفی حقیقت وجودی ایشان نمی دانیم.

نکته آخر ممکن است  پاسخ عین عبارت  این عید خدا نباشد .وتصرف راقم باشد.

کنند.سایتی هم تحت همین عنوان http://www.meraj786.com/جهت رجوع کاربران تشکیل شده.

 

 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور