غرب از دیدگاه اولیاء الله
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
سه شنبه
۱۳۹۶
آبان
۳۰
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1385
mod_vvisit_counterدیروز2433
mod_vvisit_counterاین هفته5903
mod_vvisit_counterهفته گذشته14550
mod_vvisit_counterاین ماه37924
mod_vvisit_counterماه گذشته50631
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2766004

در 20 دقیقه گذشته : 26
آی پی شما : 54.156.82.247
,
امروز : 30 آبان 1396

 
 
تصویر
نمایشگاه تجسمی روایی کرب وبلا کاری ازمشکات ولایت
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
باسلام کانون علمی مذهبی مشکات ولایت به در خواست موسسه قرآنی ندای ملکوت اقدام به برگزاری نمایشگاهی در برج میلاد نموده . کاری متفاوت ونگاه نوع بهادثه کربلا لذا ازشما جهت باز دید از نمایشگاه دعوت به عمل می آید .  
تصویر
شروع شرح دروس معرفت نفس در کانال معرفت نفس
پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
سلام مشکات ولایت مدت کوتای است که اقدام به ایجاد کانالی تحت عنوان معرفت نفس کرده عزیزانی که در مباحث معرفت نفس تاکنون مطالعه داشته اند ویا نداشته اند . با عضو در کانال این امکان برایشان ایجاد شده که به فضل الهی شرح دروس معرفت نفس  استاد صمدی آملی را از ابتدا شروع کنند. کانال شرح دروس معرفت  را از طزیق کانال مشکات ولایت وارد شوید . ... ادامه مطلب...
تصویر
به کانال تلگرام مشکات ولایت بیوندید .
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کانل تلگرام مشکات ولایت سلامکانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat این کانال صرفا جهت ارايه مباحث اخلاقي عرفاني وفلسفی پیرامون مباحث حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی ایجاد شده. وهر روزشما با پرسش وپاسخ متفاوتی از موضوعات عرفانی اخلاقی و اجتماعی علامه حسن حسن زاده آملی واستاد صمدی  همراه هستیم.مشکات ولایت عقل فطرت.گام به گام با معرفت نفس... ادامه مطلب...
زبان اعداد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲
اگر شخصی شیئی مثلاً یک عدد انگشتر را در یکی از دستانش گرفته و شما قصد یافتن آن را داشته باشید، کافی است که از او بخواهید برای آن دستی که انگشتر در آن قرار دارد عددی زوج و برای دست دیگر عددی فرد را در نظر بگیرد. سپس از او بخواهید که عدد دست راست را در عددی زوج ضرب کرده و آنگاه حاصل آن را با عدد دست چپ جمع نماید. پس اگر عدد بدست آمده فرد باشد،... ادامه مطلب...
 
غرب از دیدگاه اولیاء الله PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط 1001kaleme.ir   
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰

هو

در مورد کشورهای غربی سوال کردیم، فرمودند: در آنجا وجود زیاد هست اما چون انسانها در آنجا استفاده نمی کنند این فیض تبدیل به ماده می شود، به چیز های جسمانی، چیزهای خوردنی، یعنی چون از معنویت نمی توانند استفاده کنند تبدیل به ماده می شود و برای همین مال دنیا آنجا فراوانتر است، آنجا چون محیط آزاد است انسان دستش باز است بهتر رشد می کند، انسان که در محیط در بسته رشد نمی کند، در آنجا خوب و بد و شیطان خودشان را بروز می دهند، چون ترسی ندارند که خود را پنهان کنند.
اکثر اینهایی که اینجا حجاب دارند چون دیگران حجاب دارند او هم مجبور است حجاب داشته باشد از ترسش حجاب گرفته،  از معنی حجاب سوال کردیم، فرمودند: حجاب یک تکه پوشش از بالا تا پایین است که باعث می شود برجستگی های بدن معلوم نباشد، الان این مدل حجاب با لباس تنگ که در جامعه اسلامی هست خودش یک نوع بی حجابی است اصلا بدتر است شیطانی است، مثل اینکه اسلام بر علیه اسلام دارد کار می کند، این پوشش های امروزی مردها را بدتر حساس می کند.
از ایشان سوال کردیم که در جایی فرمودید در کشورهای غربی چون محیط باز است انسان بهتر رشد می کند آیا اینچنین است در آن فضا خانمها پوشش چندانی ندارند و مثلا مسجد و نماز جماعت و صدای اذانی نیست ؟ فرمودند : اصلا بحث اسلام نیست و بحث نماز نیست و بحث روزه نیست بلکه بحث این است که موقع نماز آیا شما (قلب شما) بیدار می شوید یا خیر  ، گفتیم این درست اما فضا مسموم است ، خانمها حجابشان باز است ، فرمودند : اصلا حجابشان باز باشد اگر تو درست باشی انحراف پیدا نمی کنی ، شما وقتی باطنت خراب باشد در شما اثر می گذارند منتها وقتی در آن محیط قرار نگرفته باشی این اثر پنهان است ، گفتیم می توان گفت اکثر انسانها مریض هستند و تا در این محیط ها قرار بگیرند این مریضی ها شکوفا می شود و کم هستند کسانی که تاب مقاومت داشته باشند ، فرمودند : بله که این مریضی ها شکوفا می شود و کم هستند آنهایی که مریض نیستند ، مگر در صحرای کربلا بیشتر از هفتاد نفر نجات پیدا کردند یا در زمان امیر الموئمنین ع چهار ، پنج نفر نجات پیدا کردند ،  سپس افزودند : ببینید یک وقت هست که انسان هزار تومان را نمی دزدد، صد هزار تومان را نمی دزدد ، یک میلیون را نمی دزدد اما به صد میلیون که برسد بالا می کشد لذا امتحان است ، ویا ما تا صد میلیون آدم خوبی هستیم اما به یک میلیارد که برسد بالا می کشیم ،باید ببینیم انسانها در کجا خودشان را می فروشند و فرد قیمتش چند است ،  لذا مثلا یک خانمی که سوار هواپیما می شود از حوزه ایران که خارج می شود روسری ها را بر می دارند لذا امتحان است دیگر ، اینها آزادند و دوست دارند آزاد باشند و اینها فکر می کنند آزادی در همین است که بی حجاب باشند و اشتباه اینجاست که انسانها باید از گناه آزاد شوند ،  گفتیم شما فرمودید انسان در آن محیط ها بهتر رشد می کند ، فرمودند : بهتر خودش را می شناسد ، یعنی چه در خوبی و چه در بدی زودتر رشد می کند نه بهتر یعنی مثلا زود خودت را شناسایی می کنی که ببینی آدم خوش چشمی هستی یا آدم بد چشمی هستی ، آدم خوش دلی هستی یا آدم بد دلی هستی ، گفتیم پس با این حساب اگر ایران ما هم مثل کشورهای دیگر اینطور آزادی ها را داشت خوب بود ؟ ، فرمودند : نه دیگر ، ببینید اصلا فرقی نمی کند شما در اینجا به یک رقم دیگر امتحان می شوید مثلا در خانه خودت امتحان می شوی مثلا با حلال امتحان می شوی ، گفتیم اگر کسی با استناد به این حرف بگوید من به خارج می روم تا آنجا خودم را بهتر امتحان کنم ، فرمودند : اصلا اینجا و خارج ندارد و فرقی نمی کند ، در خارج شما با حرام امتحان می شوید و در اینجا با حلال امتحان می شوید ، چه فرقی می کند ، لذا حرام که حساب و کتابی ندارد و حرام است دیگر اما در چیز حلال مثلا امتحان می شوی ، مثلا پول حرام که حرام است و دزدی است باید ببینی با پول حلالت داری چکار می کنی و در این حساب و کتاب هست ، مثلا شما در حرام طمعی نداری بله نداری اما چرا وقتی پای حلال می آید طمعت برای چه پیدا می شود پس تو مشکل باطنی داری ، انسان این است که نه در حرام طمع پیدا کند و نه در حلال بلکه انسان باید خودش را در نور پیدا کند ،  گفتیم فردی سوال کرده که من دانشجوی رشته ریاضی هستم و در دانشگاهی در خارج پذیرفته شدم آیا بروم یا خیر همینجا ادامه بدهم ، فرمودند .

گفتیم و این در حالی است که ازساعت خبر ندارد ، فرمودند : اصلا به ساعت چکار دارد بلکه وقتی بر وجودش اثر می کند بعد به ساعت نگاه می کند که ببیند آیا این ساعت ( ساعت زمانی ) با این ساعت (ساعت باطنش ) میزان است یا خیر ، مثلا ما که این کلمات را می گوییم بعدا می بینیم آیا با روایت ها میزان است یا خیر و وقتی نگاه می کنیم می بینیم حل است با روایات میزان است ، لذا هر چیزی که با اهل بیت ع میزان باشد میزان است و تازه این کلمات ما اگر درست هم باشند اما با اهل بیت ع میزان نباشد بدرد نمی خورد یعنی هر کلمه ای که با قرآن و اهل بیت ع میزان باشد درست است ، مثلا الان شما یک اندازه ای و یک متری را می گیری اگر اهل بیت ع یک متر شما را تایید کردند یک متر شما درست است و اگر تایید نکردند یک متر شما خراب است ،  سوال کردیم اینکه فرمودید اینکه اشک ما در روضه ها برای ما اسماء نشده منظورتان این بود که ملکه نشده ، فرمودند : یک وقت است که این اشک از شور بر پا می شود اما یک وقت هست که این اشک از شعور بوجود می آید یعنی یک آتشی در وجودت است و شعورش را داری یعنی می فهمی ، لذا یک گریه ای هست که با معرفت است و یک اشکی هم هست که معرفتش ضعیف است .
سوال کردیم اینکه فرمودید ما بعدا نگاه می کنیم و می بینیم که حرفمان با روایات اهل بیت ع میزان است ، این معارف شما ( با توجه به اینکه ایشان سواد خواندن و نوشتن ندارند و استادی هم نداشته اند ) از کجا بر می خیزد ، فرمودند : اصلا خود قرآن و خود اهل بیت ع و خود توحید و خود خدا ، همه اش وجودا" خودشناسی یک انسان کامل است ، همه اینها (شناختها) از وجود یک انسان کامل است یعنی از وجود انسان کامل است که قرآن از آن خارج شده ، عرفان خارج شده ، توحید خارج شده ، خدا خارج شده ، امام خارج شده ، شیطان خارج شده ، حیوان خارج شده لذا همه در وجود انسان کامل سهم دارند چون همه را دارد ، لذا وقتی انسان برسد به فطرت خودش می بیند که همه اینها را دارد ، و می بینی با همه چیز آشنا هستی دیگر ،  و لذا نیازی نیست کسی به تو بگوید من آدم خوبی هستم ، همینکه به قیافه و شکلش نگاه کنی به چهره اش که نگاه کنی می فهمی که او چیست ،  گفتیم پس معارف شما از اینجا برخواسته ، فرمودند : در فطرت است دیگر ، مثلا وقتی که انسان قلوبش باز شود خب علم انسان هم باز می شود و نور انسان هم باز می شود و مثل چشمه می جوشد شما تاصبح هم که سوال کنید جواب شما را می دهیم بدون اینکه در آن بمانیم ، اما از دیگران که سوال کنید باید قرآن باز کنند و کتاب باز کنند و روایت باز کنند در آخر هم اینطرف و انطرف می کنند و آن جوابی را که تو می خواهی نمی زنند اما شما که سوال می کنید آن جوابی را که می خواهید به شما می دهم ( جوابی که قلب انسان به آن گواهی می دهد ) گفتیم شما کجارا نگاه می کنید که این معارف برای شما روشن می شوند ، فرمودند : دست ما نیست و اصلا الان که می گویید ما هستیم اما وقتی ما صحبت می کنیم ما نیستیم ، اصلا حالیمان نیست که در حال صحبت هستیم الان اگر بپرسید چی گفتید نمیدانم چی گفته ام، لذا ما کاره ای نیستیم ، عنایت خداست دیگر ، گفتیم به هر حال شما واسطه فیض هستید ، فرمودند : نه بابا حقیقت همین است که انسانها با هم فرق نمی کنند ، یک عنایتی است خدا کرده والا هیچ کسی از کسی برتری ندارد خداوند یک عنایتی کرده که همه ما از این استفاده کنیم .

توضیح منبع

مطالب درج شده درسایت مشکات ولایت  سوالاتی است که در فضا مجازی از یکی از اولیا خدا که بحمدالله چشیده وکشیده است پرسیده شده .عزیزانی که سوال وپاسخ سوال را در فضا مجازی نشر میدهند مجوز بیان اسم وآدرس ایشان را ندارند . لذا ما هم ایشان را نمیشناسیم. منبع مورد تایید سایت مشکات ولایت  ایشان بحمدالله عبدالله معرفی نموده است. وما هم ازاوصاف حضرتشان میپرهیزیم چراکه خویش را در جایگاه معرفی حقیقت وجودی ایشان نمی دانیم.

نکته آخر ممکن است  پاسخ عین عبارت  این عید خدا نباشد .وتصرف راقم باشد.

کنند.سایتی هم تحت همین عنوان http://www.meraj786.com/جهت رجوع کاربران تشکیل شده.

 

 

آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۲
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور