پاسخ افراد مغرض نسبت به برده داری در اسلام .از لسان اولیاء الله
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
پنجشنبه
۱۳۹۶
آذر
۲
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1394
mod_vvisit_counterدیروز1901
mod_vvisit_counterاین هفته10015
mod_vvisit_counterهفته گذشته14550
mod_vvisit_counterاین ماه42036
mod_vvisit_counterماه گذشته50631
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2770116

در 20 دقیقه گذشته : 49
آی پی شما : 54.161.3.96
,
امروز : 02 آذر 1396

 
 
تصویر
نمایشگاه تجسمی روایی کرب وبلا کاری ازمشکات ولایت
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
باسلام کانون علمی مذهبی مشکات ولایت به در خواست موسسه قرآنی ندای ملکوت اقدام به برگزاری نمایشگاهی در برج میلاد نموده . کاری متفاوت ونگاه نوع بهادثه کربلا لذا ازشما جهت باز دید از نمایشگاه دعوت به عمل می آید .  
تصویر
شروع شرح دروس معرفت نفس در کانال معرفت نفس
پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
سلام مشکات ولایت مدت کوتای است که اقدام به ایجاد کانالی تحت عنوان معرفت نفس کرده عزیزانی که در مباحث معرفت نفس تاکنون مطالعه داشته اند ویا نداشته اند . با عضو در کانال این امکان برایشان ایجاد شده که به فضل الهی شرح دروس معرفت نفس  استاد صمدی آملی را از ابتدا شروع کنند. کانال شرح دروس معرفت  را از طزیق کانال مشکات ولایت وارد شوید . ... ادامه مطلب...
تصویر
به کانال تلگرام مشکات ولایت بیوندید .
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کانل تلگرام مشکات ولایت سلامکانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat این کانال صرفا جهت ارايه مباحث اخلاقي عرفاني وفلسفی پیرامون مباحث حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی ایجاد شده. وهر روزشما با پرسش وپاسخ متفاوتی از موضوعات عرفانی اخلاقی و اجتماعی علامه حسن حسن زاده آملی واستاد صمدی  همراه هستیم.مشکات ولایت عقل فطرت.گام به گام با معرفت نفس... ادامه مطلب...
زبان اعداد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲
اگر شخصی شیئی مثلاً یک عدد انگشتر را در یکی از دستانش گرفته و شما قصد یافتن آن را داشته باشید، کافی است که از او بخواهید برای آن دستی که انگشتر در آن قرار دارد عددی زوج و برای دست دیگر عددی فرد را در نظر بگیرد. سپس از او بخواهید که عدد دست راست را در عددی زوج ضرب کرده و آنگاه حاصل آن را با عدد دست چپ جمع نماید. پس اگر عدد بدست آمده فرد باشد،... ادامه مطلب...
 
پاسخ افراد مغرض نسبت به برده داری در اسلام .از لسان اولیاء الله PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط 1001kalame.ir   
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱

در مورد برده داری سوال کردیم ، و اینکه آیاتی هم به این موارد اشاره دارد و افرادی مغرض در فضای مجازی با افکار مریض خود قصد ایجاد شائبه در اینگونه موارد را دارند ، فرمودند : اصلا اسلام چیزی را بالا و پایین نکرده اسلام کسی را بر کسی برتری نداده ، خداوند انسان را وجودا آزاد آفریده ، وقتی که این خودش می خواهد برده باشد تو می خواهی چکارش کنی ، گفتیم خب در مواردی در جنگ به زور برده می گرفتند ، فرمودند : این برده جسمی است روحش را که نمی توانند به بردگی بگیرند ،   گفتیم اصلا چرا اسلام چنین اجازه ای را داده که برده داری یا کنیز داری باشد ، فرمودند : در آن زمان بر این اساس بوده و اگر نمی بود  سنگ روی سنگ بند نمی شد اگر همه مساوی می شدند ، تقسیم شده ، آن برده ای که بوده یک روحیه ای داشته که وقتی برده ارباب می شد روحیه ارباب را درست می کرد شخصیت ارباب را درست می کرد یعنی استاد او می شد ، آن ارباب با داشته هایش نمی تواند زندگی کند اما با این برده راحت زندگی می کند و چیزی یاد می گیرد ،   گفتیم این برده چه گناهی کرده که باید برده باشد ، فرمودند: این برده در اصل استاد  او است، برده اش نیست ، استاد روح و روانش است ،  گفتیم اما این برده زندگی سختی دارد اما اربابش در آسایش است ، فرمودند : ببینید سختی در مال دنیا که نیست ، سختی در روحیات انسان است شما وقتی روحت آزاد نباشد حالا هزاران برده داشته باش اما برده ای که روحش آزاد باشد تو برده او هستی ، هر کسی که روحش آزاد نیست این برده روح او است ، در مال که برده گری نیست ،  گفتیم اما به هر حال اختیار خودش را ندارد مثلا برای ازدواج و کلا برای هر کاری باید اجازه بگیرد ، فرمودند : اصلا اینها ملاک حیوانی است ما در اینجا مثل حیوانات زندگی می کنیم الان ، این کاری که ما الان داریم کار حیوانی است انسان کار روحانی دارد که انجام بدهد زندگی ما زندگی دنیایی نیست که برده باشیم یا ارباب باشیم این زندگی حیوانی ما است که در حیوانات هست و در ما هم هست ، انسان باید یک زندگی روحانی تشکیل بدهد اصل زندگی روحانی ، آن است ، زندگی بشر آن زندگی روحانی است نه این زندگی حیوانی ، دو زندگی داریم ، یکی زندگی است و یکی زنده شدن است ، شما تا وقتی که زنده نشده ای اصلا برده هستی ، یک خری وقتی خر باشد خب سوارش هم می شوند ، چون خر است دیگر ، انسانها خوی حیوانی دارند ، یا خرند و یا گاوند و یا گرگند یا سگند ، وقتی قلبشان زنده شود اینها می شوند انسان و وقتی انسان شدند دیگر برده نمی شوند ،  سوال کردیم چون قلب زنده نشده مقام برده دارد ، فرمودند : خب این اصلا جزء انسان نیست هنوز ، گفتیم چرا در ظاهر یکی ارباب شده و یکی برده ، فرمودند : این هم خر است او هم خر است هم این حیوان است و هم آن حیوان است ، زمانی که آزاد بشود انسان آنجا انسان می شود ، لذا هر دو مساوی هستند و زمانی که موئمن شوند آزاد می شوند ، لذا الان هر دو برده هستند ،  بیشتر توضیح خواستیم ، فرمودند : مثلا الان در یک اداره آیا کارمندها برده هستند یا رئیس برده اینها است ، مثلا یک سگی که در یک گله هست آیا این گوسفندان سگ را به کار گرفته اند یا سگ گوسفندان را به کار گرفته ،  گفتیم از لحاظ ظاهر که در نظر بگیریم کسی که برده شده تمنای درونیش و چینش وجودیش بردگی را می طلبیده ، فرمودند : اصلا در عالم ماده همینی هست که هست و باید پایین و بالا باشد این که کسی غلام باشد یا ارباب فرقی نمی کند فرق انسانها در این است که قلب انسانها زنده شود و به بیداری روحانی برسند ، این شخص باید اصلاح شود ، الان شما یک کوه طلا را در نظر بگیر آیا می شود بگویی سنگ برده طلا است یا طلا برده سنگ است خب قاطی است و نمی شود ،  گفتیم طلا نزد ما ارزشمند است ، فرمودند : وقتی که این سنگها را بار ماشین می کنند سنگ را با طلایش در هم بار ماشین می کنند قاطی است و هیچ ارزشی ندارد و زمانی این طلا ارزش دارد که این در کارخانه جدا شود ، حالا انسانیت ما هم باید از دنیا جدا شود و آنجاست که از برده گری خارج می شویم ، این برده گری که می گویید ظاهری است و باید باشد ، این کسی که دیگری را به بردگی گرفته و مثلا ارباب است این از او بدتر است ، کسی که ریاست اداره را گرفته بدبخت اوست ، چونکه هر کاری در آن اداره هست مسئولیتش به گردن اوست به او شناخته می شود ، سپس افزودند و لذا برای این است که ما باید ادم خوبی باشیم چون قرآن خوبی داریم و امام خوبی داریم و ما را به امام و قرآن مان می شناسند ،  گفتیم یعنی اگر ما خوب نشویم ائمه و قران را زیر سوال برده ایم ، فرمودند : ، بله همینطور است .

 

آخرین به روز رسانی در شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور