تعریف و تملق کسی که شایسته آن نباشد.ذبح الرجال است .
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
سه شنبه
۱۳۹۶
آبان
۳۰
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1402
mod_vvisit_counterدیروز2433
mod_vvisit_counterاین هفته5920
mod_vvisit_counterهفته گذشته14550
mod_vvisit_counterاین ماه37941
mod_vvisit_counterماه گذشته50631
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2766021

در 20 دقیقه گذشته : 27
آی پی شما : 54.156.82.247
,
امروز : 30 آبان 1396

 
 
تصویر
نمایشگاه تجسمی روایی کرب وبلا کاری ازمشکات ولایت
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
باسلام کانون علمی مذهبی مشکات ولایت به در خواست موسسه قرآنی ندای ملکوت اقدام به برگزاری نمایشگاهی در برج میلاد نموده . کاری متفاوت ونگاه نوع بهادثه کربلا لذا ازشما جهت باز دید از نمایشگاه دعوت به عمل می آید .  
تصویر
شروع شرح دروس معرفت نفس در کانال معرفت نفس
پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
سلام مشکات ولایت مدت کوتای است که اقدام به ایجاد کانالی تحت عنوان معرفت نفس کرده عزیزانی که در مباحث معرفت نفس تاکنون مطالعه داشته اند ویا نداشته اند . با عضو در کانال این امکان برایشان ایجاد شده که به فضل الهی شرح دروس معرفت نفس  استاد صمدی آملی را از ابتدا شروع کنند. کانال شرح دروس معرفت  را از طزیق کانال مشکات ولایت وارد شوید . ... ادامه مطلب...
تصویر
به کانال تلگرام مشکات ولایت بیوندید .
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کانل تلگرام مشکات ولایت سلامکانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat این کانال صرفا جهت ارايه مباحث اخلاقي عرفاني وفلسفی پیرامون مباحث حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی ایجاد شده. وهر روزشما با پرسش وپاسخ متفاوتی از موضوعات عرفانی اخلاقی و اجتماعی علامه حسن حسن زاده آملی واستاد صمدی  همراه هستیم.مشکات ولایت عقل فطرت.گام به گام با معرفت نفس... ادامه مطلب...
زبان اعداد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲
اگر شخصی شیئی مثلاً یک عدد انگشتر را در یکی از دستانش گرفته و شما قصد یافتن آن را داشته باشید، کافی است که از او بخواهید برای آن دستی که انگشتر در آن قرار دارد عددی زوج و برای دست دیگر عددی فرد را در نظر بگیرد. سپس از او بخواهید که عدد دست راست را در عددی زوج ضرب کرده و آنگاه حاصل آن را با عدد دست چپ جمع نماید. پس اگر عدد بدست آمده فرد باشد،... ادامه مطلب...
 
تعریف و تملق کسی که شایسته آن نباشد.ذبح الرجال است . PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 0
بدخوب 
نوشته شده توسط 1001kalame.ir   
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶

سوال کردیم که ما گاها شما را در سایت با القاب معرفی می کنیم مثلا عارف فلان و فلان ، صمدانی ، عاشورایی و... معرفی می کنیم ، فرمودند ، اینها را به ما مربوط نکنید ، همه باید اینها را طی کنند ، گفتیم در مراحل بالای معرفت عارف چگونه اشیاء را می بیند ، فرمودند : دیگر حواسی ندارد که اینها را ببیند وقتی تو جنست خدایی شود و مثل خدا شود جنست، تو هر کجا را نگاه کنی خدا را می بینی دیگر ،
گفتیم اما در رفتار شما چنان عادی رفتار می کنید که کسی شک نمی کند که شما در این مراتب هستید ، فرمودند خب انسان دو جنبه دارد ، در جنبه زمینی اش باید کار زمینی اش را انجام بدهد و جنبه خدایی اش باید اثرات خدایی در انسانها بگذارد ، گفتیم وقتهایی که باشما هستیم و شما هم خیلی عادی هستید حقیقتتان در چه حالی است ، فرمودند : ببینید یک وقت هست که شما از جسمت یک چیزی می بینی و یک وقت هست که از بیرون چیزی به جسمت برسد و شما از زبان جسم آن را می شنوی ، انسان وقتی که خداگیر می شود ، کلا به عالم ملکوت وصل می شود اینجا ما جسمش را می بینیم اما خودش را که نمی بینیم حقیقتش را نمی بینیم همین یک آدم معمولی را می بینیم .
گفتیم مثلا شما که بر سر سفره نشسته اید یا کار های متعارف می کنید حقیقتتان هم همانجا است ، فرمودند ، دیگر انسان در همه جا هست مثل خدا است دیگر در هرکجا خدا هست این هم هست دیگر ، بر همه چیز تجلی دارد ، در جایش که نشسته است همه دور و اطراف را زیر نظر دارد وقتی بر جنس انسانها نگاه کند می فهمد کی جنسیتش چی است و چی می خواهد بشود ، سوال کردیم از جنبه توحیدی چطور ، فرمودند : اول خدا را می بیند  و بعد بنده خدا را می بیند ، لذا بنده های خدا را هم بد نمی بیند ، کسانی که بنده های خدا را بد می بینند قلبشان مریض است و رنجش می گیرند یعنی از تو توقع دارند اما کسی که خدا را ببیند همه اش در خدمت بنده های خدا است  و هیچ توقعی از کسی ندارد توقع او این است که می خواهد همه اش کمک کند ،سپس افزودند : اصلا انسانی که به معراج می رود دیگر همیشه در معراج است دیگر خودش بر نمی گردد فقط جسمش از معراج بر می گردد یعنی دیگر هدایت جسمش از معراج است ، خودش دیگر با حقیقت مطلق است و با حقیقت مطلق دیگر اتحاد دارد ، با حق شده است ، یعنی با آن یکی می شود ، مثلا سایر انسانها می روند به سوی معراج اما او از معراج به سوی بی نهایت حرکت می کند به سوی بی رنگی حرکت می کند و باز از بی رنگی به بی رنگی حر کت می کند ، اما ما از رنگ به بی رنگی حرکت می کنیم ، گفتیم نهایت کار کجاست ، فرمودند : انسان اصلا توقفی ندارد یعنی توقفی نیست .

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور