نظر استاد صمدی آملی درباره شمر ملعون
   
 

رای گیری

سلام .حضور شمارا خیر مقدم میگوییم .كیفیت مطالب را چگونه ارزیابی می كنید؟
 

تقویم فارسی

 
پنجشنبه
۱۳۹۶
آذر
۲
 

آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز1398
mod_vvisit_counterدیروز1901
mod_vvisit_counterاین هفته10019
mod_vvisit_counterهفته گذشته14550
mod_vvisit_counterاین ماه42040
mod_vvisit_counterماه گذشته50631
mod_vvisit_counterکل بازدیدها2770120

در 20 دقیقه گذشته : 48
آی پی شما : 54.161.3.96
,
امروز : 02 آذر 1396

 
 
تصویر
نمایشگاه تجسمی روایی کرب وبلا کاری ازمشکات ولایت
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
باسلام کانون علمی مذهبی مشکات ولایت به در خواست موسسه قرآنی ندای ملکوت اقدام به برگزاری نمایشگاهی در برج میلاد نموده . کاری متفاوت ونگاه نوع بهادثه کربلا لذا ازشما جهت باز دید از نمایشگاه دعوت به عمل می آید .  
تصویر
شروع شرح دروس معرفت نفس در کانال معرفت نفس
پنجشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
سلام مشکات ولایت مدت کوتای است که اقدام به ایجاد کانالی تحت عنوان معرفت نفس کرده عزیزانی که در مباحث معرفت نفس تاکنون مطالعه داشته اند ویا نداشته اند . با عضو در کانال این امکان برایشان ایجاد شده که به فضل الهی شرح دروس معرفت نفس  استاد صمدی آملی را از ابتدا شروع کنند. کانال شرح دروس معرفت  را از طزیق کانال مشکات ولایت وارد شوید . ... ادامه مطلب...
تصویر
به کانال تلگرام مشکات ولایت بیوندید .
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کانل تلگرام مشکات ولایت سلامکانال مشکات ولایت  @meshkatehvelayat این کانال صرفا جهت ارايه مباحث اخلاقي عرفاني وفلسفی پیرامون مباحث حضرت علامه حسن زاده آملی و استاد صمدی آملی ایجاد شده. وهر روزشما با پرسش وپاسخ متفاوتی از موضوعات عرفانی اخلاقی و اجتماعی علامه حسن حسن زاده آملی واستاد صمدی  همراه هستیم.مشکات ولایت عقل فطرت.گام به گام با معرفت نفس... ادامه مطلب...
زبان اعداد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۲
اگر شخصی شیئی مثلاً یک عدد انگشتر را در یکی از دستانش گرفته و شما قصد یافتن آن را داشته باشید، کافی است که از او بخواهید برای آن دستی که انگشتر در آن قرار دارد عددی زوج و برای دست دیگر عددی فرد را در نظر بگیرد. سپس از او بخواهید که عدد دست راست را در عددی زوج ضرب کرده و آنگاه حاصل آن را با عدد دست چپ جمع نماید. پس اگر عدد بدست آمده فرد باشد،... ادامه مطلب...
 
نظر استاد صمدی آملی درباره شمر ملعون PDF چاپ نامه الکترونیک
امتیاز کاربر: / 1
بدخوب 
نوشته شده توسط meshkatehvelayat   
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۱

نظر استاد صمدی آملی درباره شمر ملعون

بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از اتهاماتی که به حضرت استاد صمدی آملی وارد کرده اند درباره شمر است. در برخی از سایت ها و وبلاگ ها میبینیم که نوشته اند اقای صمدی برای شمر مقاماتی قائل است و او را بهشتی معرفی کرده و در برخی مطالب نوشته شده که ایشان شمر را تحسین نموده اند و ...
استناد این سایت ها به یکی از جلسات خصوصی و علمی حضرت استاد است که ان شاء الله در فصول آینده به طور مفصل به شرح و تفسیرش خواهیم پرداخت و اثبات میکنیم که :

چون به چشمت داشتی شیشه کبود
زین سبب عالم کبودت مینمود

ای کاش این افراد کمی در آثار نوشتاری و گفتاری استاد صمدی آملی جست و جو میکردند و نظر ایشان را درباره شمر از مجموع آثارشان جویا میشدند و صرفا یکی دو عبارت را که در قالب مثال بیان شده است را دست آویز امیال نفسانی خویش قرار نمیدادند.
شاید این حضرات در بررسی روایات هم همینگونه رفتار میفرمایند که اینطور از حقایق دین دور مانده اند و از تکفیر امثال امام خمینی ها و علامه طباطبایی ها و علامه حسن زاده ها و ...  ابایی ندارند و بر علیه مرحوم امام تظاهرات به راه انداختند و تفسیر سوره حمدش را متوقف کردند. مجتهد برای بررسی مثلا یک مطلب در روایات و آیات به سراغ تمام منابع میرود و همه آیات و روایات را بررسی نموده و در آخر میفرماید من برداشت کردم که دین اسلام در اینجا چنین نظری دارد. این روش درست تحقیق است.
اما میبینیم عده ای از خدا بی خبر با استناد به چند جمله آن هم در فضای گفتاری خاص و آن هم از باب مثال و برای بررسی یک مطلب فوق سنگین فلسفی و آن هم در یک جلسه خصوصی ، می آیند سر و صدا به راه می اندازند. و بر این اساس  فریاد وا حسینا سر داده و دین اسلام را در خطر دیده و ندای هل من ناصر ینصرنی سر میدهند.
اینان با این دست آویز که اسلام در خطر است هر چه فحش و نفرین و شیطنت که در توان دارند بر علیه آن سخنران بیچاره اعمال میکنند. اگر این حضرات کمی تقوای علمی داشتند میرفتند اولا صحبت های دیگر ان اقا را هم میشنیدند و همه را با هم بررسی میکردند. و ثانیا قبل از این جار و جنجال ها حضورا به نزد آن آقا رفته و از او میپرسیدند که نظر شما درباره این مطالب چیست و اگر آن شخص در خطا بود او را دوستانه و خیرخواهانه ارشاد میکردند . اما افسوس.

افسوس که این مزرعه را آب گرفته
دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

ای کاش اگر در اثار دیگر استاد تحقیق نمیکردند حد اقل همان متن سخنرانی را که دست آویز خود قرار داده اند را درست مطالعه میکردند. کاش چشمشان را باز میکردند و میدیدند که استاد در انتهای سخنرانی خویش میفرمایند :

((عرض کردم بحث بحث سنگینی است این اولا باید از جنبۀ علمی حل بشود حالا ما کار به یک شخص نداریم شما مثل اینکه می خواهید مطلبی را بر هانیش کنید و این مطلق پیاده اش کنید بعد بگوئید این مطلب پیاده شده ما مصداقش فلانی است. حال یک وقتی در قضیه مصداق شناسی آدم شاید یک وقتی بیائیم روی فرد بخواهیم انگشت بگذاریم بگوئیم نخیر این مصداقش نمی شود . والحمد الله رب العالمین))

استاد صراحتا میفرمایند این یک بحث سنگینی است و ما اولا باید این مطلب را از جنبه علمی حل کنیم. اگر کسی ان سخنرانی را گوش داده باشد تصریح میکند که استاد صرفا تحلیل علمی کردند و در آخر هم میفرمایند این باید حل شود و ما هنوز آن را حل نکردیم. در لابلای مطلب هم میفرمایند این مطلب با آیات قران منافات دارد و باید بررسی شود.

((آیا ذات افراد را آن سرشتشان را آن بافتشان را می شود یک انسان الهی او را متحولش کند، آن را تغیرش بدهد؟ یا اینکه نه، فلن تجد لسنت الله تبدیلا ؟ الآن دارند ؛زیرا که حکم حتمی و سنّت بتّی( یقینی) حق سبحانه است که هر تجلی و صفات آن تابع مجلائی که مرآت آن است می باشد.))

((حال یک ولی خدائی می تواند بیاید مثلا این ذات شمر را درستش بکند؟ که در این ذات دست تصرف به کار بگیرد و ذات را متحول کند می شود این کار یا نه؟ ظاهراً آیه این طور دارد نخیر و لن تجدلسنت الله تبدیلا، آن هم لن دارد . لم اگر داشت شاید یک مقداری قابل تحمل بود.لم برای نفی ابدی نیست))

و علاوه بر اینکه استاد این مطلب علمی را صرفا تحلیل علمی نمودند ، در انتها فرمودند این باید بررسی فلسفی شود و به این سادگی قابل قبول نیست میفرمایند که ما بحث مصداق شناسی نکردیم. شاید یکی بگوید شمر مصداق این مطلب هست یا خیر. ما با اشخاص کاری نداریم.

((شما مثل اینکه می خواهید مطلبی را برهانیش کنید و این مطلق پیاده اش کنید بعد بگوئید این مطلب پیاده شده ما مصداقش فلانی است. حال یک وقتی در قضیه مصداق شناسی آدم شاید یک وقتی بیائیم روی فرد بخواهیم انگشت بگذاریم بگوئیم نخیر این مصداقش نمی شود))

سوال اینجاست وقتی استاد صراحتا میگوید من روی مصداق این مطلب علمی دعوایی ندارم و خودشان در ابتدای فرمایش خود فرمودند شمر را به عنوان مثال بررسی میکنیم ، چرا این جنجال ها به راه افتاد؟

دلیلش روشن است. کینه و عداوتی که در قلوب این معاندین از سالیان دور مانده است این آتش را به پا کرده که اگر چشم بگشایند میبینند که این آتش دامن خودشان را گرفته و در حال سوزاندن است.

يرِيدُونَ لِيطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(الصف/9)
آنان مي‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولي خدا نور خود را کامل مي‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

در این فصل به برخی از فرمایشات استاد درباره شمر میپردازیم تا خواننده عزیز اندکی با مواضع استاد نسبت به شخصیت شمر ملعون آشنا شود و در فصول آتی به آن جلسه خصوصی به طور مفصل خواهیم پرداخت.
حضرت استاد در این دو سخنرانی که در این فصل انتخاب نمودیم مطالب مهمی را بیان میدارند که مطالعه آن برای طالبان حقیقت بسیار مفید خواهد بود.

1- باطن برزخی شمر سگ است.
2- سگ مادی شرم دارد که شمر به او تشبیه شود.
3- صفت باطنی شمر درندگی است.
4-در نهاد شمر هیچ ترحمی وجود ندارد.
5- دل بنده از این جسارت شمر به امام پاره شده است.
6- مادر شمر بدکاره بوده است.
7- شمر زنا زاده است.

حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله تعالی در ( ترک یک ـ جلسات محرم در سوریه ـ سال 84 ـ دی وی دی شماره 5 ـ زمان :     “ 30 : ’ 19 ) میفرمایند :
یک نقلی داریم که امام حسین در خواب سبک که نوم است و قطعا هم این نومش بصورت توجه عرفانی است نه بصورت درازکش ، در اون حالش دید که این سرزمینی که الآن اینجا هستند پر از سگ هاست. سگ ها عجیب به سوی آقا پارس می کنند اما در بین این سگ ها یک سگی است که دو رنگ است. این از همه به آقا حریص تر است در پارس کردن. می خواهد آقا رو حتما به زور بگیره. آقا از اون حال که برگشتند در نقلی دارد که به اصحابش فرمود: لابد از من سوال نمی فرمایید که الآن من در این حالِ خواب بودم چی دیدم ؟( آقا خواست اصحابش رو به حرف در بیاره وتا از آقا حرف بشنوند و بدونند که به خواب رفتن و برگشتن یک خبرهایی هست.) عرض کردند: آقاجان بفرمایید چی مشاهده فرمودید؟! فرمود: دیدم که الآن در این صحرا پر از سگ ها هستند و به من حمله می کنند. در بین این سگ ها سگی هست که دو رنگ است. فکر می کنم اونی که منو می کُشه مریضی پیس داره. ( شمر که در کربلا آمد مریضی پیسی داشت. مریضی پیسی یک مریضی ای است که روی پوست بدن ظاهر میشه، پوست بصورت دو رنگ در میاد. ) حضرت صور تمثّلی او را از جنبه ی نفس خبیث او بصورت سگ مشاهده کرد که اون سگ، سگ برزخی است نه سگ مادی. وگرنه سگ مادی هم میاد پیش ما میگوید  من خواهش می کنم شمر را به من تشبیه نکن. اون سگ، سگ برزخی است نه سگ مادی. و لذا حضرت اون صفت خبیث شمر را که درندگی است و هیچ رحم ندارد را در عالم برزخی خودشون، بصورت سگ مشاهده کردند. اون صورت ظاهری جسمی او را که بصورت مریضی پیسی بود او را دو رنگش مشاهده کرده. نقل دیگری هم دارد که وقتی حضرت در روز عاشورا به زمین افتاد و شمر روی سینه اش قرار گرفت، آقاجان بهشون فرمود:خون چشمانم را گرفته. اگر مقداری خون را پاک کنی، ببینمت چه کسی هستی. وقتی بهش نگاه کرد فرمود : صَدَقَ جَدّی رَسولُ الله ـ صل الله علیه و آله و سلم ـ که پیغمبر جد من درست فرمود. شمر گفتمگر جد تو چی گفت؟ گفت: جد من، به من فرمود : اونی که تو را می کُشد مریضی پیسی دارد. الآن تو رو نگاه می کنم می بینم همینه .

ایشان در ( دی وی دی 5 ـ جلسات محرم در سوریه ـ سال 84 ـ ترک 1 ـ زمان :  “ 00 : ‘ 25 ) میفرمایند :

آقاجان شب دستور داده بود اون وسط در وسط ، خیمه ی زن ها باشه. دور در دور خیمه ی زن ها ، خیمه ی بنی هاشم باشه . دور در دور خیمه ی بنی هاشم هم خیمه ی اصحاب را  فرمود. بعد فرمود : زن ها امروز که روز عاشوراست بروند در آن خیمه های وسطی باشند. بیرون هم نیایید تیر اندازی از ناحیه ی دشمن می شود و در معرض تیر و کمان قرار می گیرید. همه در درون خیمه باشید وقتی آتش نِی در خندق را آقا دستور فرمود بلند کنید، یه حادثه ای همین امروز صبح پیش اومد. شمر علیه العنه که معرکه بیار جنگ است، ایشون همرزم حسین بن علی بود در جنگ صفین. بیست سال قبل با امیرالمؤمنین با همین حسین ! در لیله الهریر( یا در شب دیگر ) بعضی ها نوشتند او در جنگ صفین مجروح شد. آقاجان امیرالمؤمنین دستور فرمود که او را از میدان جنگ آوردند عقب؛ مداوا کردند که سالم شد. اگر یک چند لحظه ای ـ چند دقیقه ای اون شب او را عقب نمی آوردند شمر هم شهید می شد و جزو شهدای صفین قرار می گرفت. امروز صبح (= صبح روز عاشورا ) وقتی شمر که خود فرمانده پیاده نظام دشمن است با بعضی از پیاده شون آمد .او آمد تا از جنبه ی اصول نظامی گری بررسی کند ببیند حسین وضعیت لشگرش چطوره . باید چیجوری حمله کرد ؛ چون او خبر داره از عباس . او می داند حسین کیه . می داند جنگ کردن با او کار آسانی نیست . می داند زهیر بن قین کیه . می داند بُرِیر کیه . اینها رو می دونه اینها کی اند . این آمد یک بررسی نظامی کند ببیند وضعیت حسین در چه حالیه. دید دور در دور خیمه ی ابی عبدالله آتش نِی بلند شد. توی درون خندق . یک زخم زبونی زد. آقاجان امام حسین جلوی خیمه ها ـ اون دم خیمه ی خودشون وایستاده بودند. داشتند اصحاب را به طرف جلو در مقابل دشمن مجهز می فرمود. شمر که آمداین حال را مشاهده کرد داد زد گفت : اِ اِ اِ ی حسین، هنوز به جهنم نرفته با دست خودت آتش رو روشن کردی که ! صدایش به گوش آقاجان رسید. حبیب بن مظاهر ـ قربونش برم ـ این یکی رو که شنیدش دلش درد آمد . اما بی دستور هیچکار انجام نمی ده. آمد خدمت آقا فرمود : آقاجان اجازه می فرمایی که با یک تیر دهن این نامرد را بدوزم  که به آقای من جسارت می کنه ؟ دل ما داره پاره میشه. ما یه آقاهای خوبی داریم که دست به هیچکاری نمی زنند. اما اونها هر کاری میخوان انجام می دهند. آقا فرمود: نه خیر . ما ابتدای به جنگ نمی ریم . اصلا . چون قبلا هم در مسیر راه چندبار عزیزان به آقا پیشنهاد دادند که : آقاجان، هنوز دشمن لشکرش زیاد نشده ، از همین الآن درگیر بشیم کار رو تموم کنیم. آقا فرمود : نه خیر . ما ابتدا ی به جنگ نمی ریم . فردای تاریخ نگویند که حسین آمد جنگ را شروع کرد . ما اهل جنگ نیستیم . وقتی اون صحبت به گوش آقا رسید، آقاجان فرمود: کی بود این حرف رو زده ؟ عرض کردند : آقاجان شمر بن ذی الجوشن بود . آقا با صدای بلند فرمود : آ آ آ آ آ آ ی پسرِ اون زنِ بُز چَران . آقا خیلی بزرگواری به کار آورده . خیلی عظمت داره ابی عبدالله در اینکه حتی حرف هاشون هم روی حساب می گویند ؛ منتها به اذن الله، به کنایه . خب ! مادری که دنبال بزچرانی توی بیابان باشه، معلوم نیست که بچه رو چیجوری باردار میشه . . .

------------------------------------------------------------------

حضرت استاد در متن دستخطی که در تاریخ ( 1391.2.24 ) به صراحت درباره شمر و قاتلین حضرت سید الشهدا میفرمایند :((اینجانب اعلام می‌دارم براساس نصوص قرآنی و روایی جهنمی بودن و خلود آنها در قعر جهنم امری محرز و مسلم است که شک بردار نیست.))

با وجود اینکه استاد صراحتا موضع خویش را در طی سالیان دراز در جلسات درسی و منابر عمومی بیان کرده اند و با وجود این دستخطی که از ایشان در خبرگزاری فارس منتظر شده باز هم شاهد آن هستیم که افراد معاند بر سر مواضع سابق خویش مانده اند . برای انسان عاقل پر واضح است که کینه توزی این افراد با افرادی مانند استاد ریشه در کجا دارد و این لجاجت را از کجا به ارث برده اند.

http://abdesaleh.blogfa.com/

 

 

نظرات  

 
+9 #2 پاسخ: پاسخ: نظر استاد صمدی آملی درباره شمر ملعونسهیل ۱۳۹۳-۰۲-۳۰ ۱۱:۲۵
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سلام.یک مسلمان اول سلام میکند عزیز من...
مرا اينگونه حالات است بسيار...
نيارم گفتنش از بيم جاهل...
انشاالله رسول خدا حضرت محمد مصطفي (ص) و آقا جان اميرالمومنين علي (ع) ما و کساني که در دروس الهي کج فهم هستيم را به صراط مستقيم بکشانند و ما هم رونده خوبي باشيم...
و توصيه بنده حقير به دوستان و سروران خودم که در زندگي شخصي و غیر شخصی خود سعي داشته باشيم که اگر احساس کرديم در کسي نقص وجود دارد اول به خودمان شک کنيم زيرا ما هنوز خودمان داراي خطا و اشکالاتي هستيم و و اجازه قياس را نداريم... حال اگر پي برديم که خدايي نکرده اشکال از شخص مقابل است بياييم اشکال را برطرف کنيم نه اینکه اینطور شود که فقط نقص بین باشیم...اگر به دنبال جواب هستید باید در پیشگاه بزرگان علم و عمل زانوی ادب بزنید و خدا را گواه میدانم جز این راه ندارد...
والحمدلله ربّ العالمین
نقل قول
 
 
-9 #1 پاسخ: نظر استاد صمدی آملی درباره شمر ملعونقوی امین ۱۳۹۳-۰۲-۰۶ ۱۵:۴۵
ببخشید ورود شمر به جهنم و صراحت جهنمی بودنش در کلام رسول الله کجایش سنگین است؟؟؟
نقل قول
 

اضافه‌ كردن نظر

کار برگرامی جهت ارسال نظرات بعد وارد کردن ایمیل خود لطفا پاسخ کد امنیتی را در کادر زیروارد کنید.
مثلا 25+5=30
شما فقط پاسخ را که عدد 30 باشد را وارد کنیدوسپس کلید ارسال را فعال کنید.


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

 

علامه حسن حسن زاده آملی

 

وبسایت هزارو یک کلمه مرکز نشر آثار حضرت علامه ذالفنون حسن حسن زاده آملی واستادفاضل کامل مکمل صمدی آملی

منوی تصویری

قبساتی از مشکات

 
 

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشکات ولایت می باشد.

طراحی و پیاده سازی: ملی سرور